Pesquisas do ramo de restaurantes

Leia as pesquisas mais recentes do Tripadvisor sobre o ramo de restaurantes.

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Guia definitivo para responder a avaliações sobre restaurantes

Guia definitivo para responder a avaliações sobre restaurantesNão importa se você tem apenas uma ou já recebeu centenas, as avaliações têm um papel importante para seu estabelecimento e influenciam sua posição no ranking no Tripadvisor. Baixe este e-book gratuito com tudo o que você precisa saber para responder a avaliações no Tripadvisor.

Saiba o que fazer e o que evitar ao responder a avaliações sobre restaurantes

Você sabia que, quando as pessoas vão decidir onde comer, as avaliações têm um papel muito importante? E que as respostas do administrador podem mudar a percepção de alguém sobre um restaurante? Entrevistamos inúmeros proprietários e reunimos algumas de nossas boas práticas favoritas, além de exemplos reais de respostas a avaliações positivas, negativas e muito mais.

Responder às avaliações de maneira eficaz é essencial para gerar confiança, criar vínculos com os clientes e ganhar a fidelidade deles. Também é uma ótima ferramenta para demonstrar sua hospitalidade.

Neste e-book completo, você verá:

  • Como responder a avaliações de maneira eficiente
  • Como criar respostas do administrador que mostram que você se importa com as opiniões dos clientes
  • Como conquistar uma ótima reputação online
Leia a biografia.Última atualização: 6 de março de 2020

O que os proprietários de restaurantes precisam saber em 2020 [Relatório]

O que os proprietários de restaurantes precisam saber em 2020 [Relatório]Consultamos mais de 6 mil proprietários de restaurantes em 9 mercados para descobrir tudo o que você precisa saber para administrar seu restaurante em 2020. Veja o que descobrimos.

A experiência do cliente é muito importante

Dentre as principais motivações dos proprietários de restaurantes, os clientes ficaram em primeiro. A experiência dos clientes se revelou o fator mais importante, até mesmo mais do que o cardápio, os lucros ou a empresa. A hospitalidade oferecida é o mais importante.

Com o começo da nova década, o principal objetivo é propiciar experiências fantásticas. Em uma pergunta sobre as principais prioridades, 42% dos participantes mencionaram a experiência dos clientes.

Esse fator ficou acima da lucratividade da empresa, que apareceu em segundo lugar, apesar de ser reconhecida como o elemento comercial mais importante para a gestão de um restaurante. Essa também é uma prioridade para 2020, visto que 35% dos participantes mencionaram os lucros e a receita, enquanto 31% indicaram o crescimento dos negócios. Por mais que seja chato admitir, todo proprietário sabe que, quando o restaurante não é lucrativo, não há clientes para impressionar. E é aí que podemos ajudar.

Classifique em ordem decrescente os itens que mais motivam você em relação aos seus negócios:
  1. Oferecer sempre uma experiência excelente aos clientes
  2. Manter os negócios rentáveis
  3. Minha culinária e cardápio
  4. Treinar meus funcionários
  5. Promover o restaurante
  6. Logística de operação dos negócios (empatado)
  7. Contabilidade (empatado)

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How Restaurants Succeed Online [Infographic]

How Restaurants Succeed Online [Infographic]A study by Strategy&, a division of PwC, shows that there are five key actions a restaurant can take to succeed online. We put together their top takeaways from the study into one handy infographic.

How Businesses Thrive Online From Planning to Booking

In 2018, Tripadvisor and TheFork influenced nearly $8 billion in global diner spending, representing 320+ million additional meals in restaurants.*

It’s easy to make the most of this opportunity for your business. Click on the infographic below to learn how:

Engaging with your guests online can help take your business to the next level. It’s free and easy to get started with Tripadvisor.

*Methodology: The 2019 Restaurants Economic Impact study analyzed data from 2018, including sector sales and number of restaurant locations at the global level, and in 6 major markets where TheFork and Tripadvisor do business (i.e., US, UK, France, Italy, Spain and the Netherlands). The study also analyzed internal and historical data on Tripadvisor and TheFork partner restaurants, including number of restaurants, rates, number of bookings, level of discounts, number of persons under bookings and number of reviews, photos, management responses, etc. Finally, PwC surveyed restaurant clients in the 6 markets included in the scope of the study, which generated 2,127 respondents total and allowed, together with the industry data collected, to compute the incremental revenue impact of Tripadvisor and TheFork on the restaurant market.

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The Global Restaurant Market: What You Need to Know

The Global Restaurant Market: What You Need to KnowIn 2018, Tripadvisor and TheFork influenced nearly $8 billion in global diner spending, representing 320+ million additional meals in restaurants.* Here’s what you need to know about the global restaurant market, according to Strategy&, a division of PwC.

The Global Restaurant Market Will Grow From 2.9% to 4.7%

The global restaurant industry represents $1.6 trillion in opportunity and is only growing, according to Strategy&, a division of PwC.

Click the infographic below to learn more about the restaurant industry and how it will change in the years to come:

How can your restaurant take action on these findings? By engaging with your guests online before they make their dining decision. Millions of diners turn to Tripadvisor and TheFork to find the perfect place to eat — managing your online presence can drive more traffic to your restaurant and increase your revenue.

*Methodology: The 2019 Restaurants Economic Impact study analyzed data from 2018, including sector sales and number of restaurant locations at the global level, and in 6 major markets where TheFork and Tripadvisor do business (i.e., US, UK, France, Italy, Spain and the Netherlands). The study also analyzed internal and historical data on Tripadvisor and TheFork partner restaurants, including number of restaurants, rates, number of bookings, level of discounts, number of persons under bookings and number of reviews, photos, management responses, etc. Finally, PwC surveyed restaurant clients in the 6 markets included in the scope of the study, which generated 2,127 respondents total and allowed, together with the industry data collected, to compute the incremental revenue impact of Tripadvisor and TheFork on the restaurant market.

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Como as avaliações no Tripadvisor influenciam as decisões dos clientes

Como as avaliações no Tripadvisor influenciam as decisões dos clientesO Tripadvisor se uniu ao Ipsos MORI para fazer uma pesquisa com mais de 20 mil usuários do site em 12 mercados para descobrir a resposta para uma pergunta: qual é a importância das avaliações do Tripadvisor?

Os clientes se importam com as avaliações

As avaliações são um componente fundamental para a reputação online. Depois de recomendações de amigos, as avaliações são as fontes de informação mais confiáveis na hora de escolher um lugar para comer, para se hospedar ou uma experiência.

Canais confiáveis de dicas de hotéis, restaurantes e experiências

Recomendações de amigos

Sites de avaliações

Guias de viagem

Blogueiros e influenciadores

Quando se trata de escolher um restaurante, mais do que preço e localização, as avaliações são o fator mais importante. Dentre os participantes, 91% afirmaram que ler avaliações foi importante na hora de escolher um restaurante, e 77% disseram que usam o Tripadvisor sempre ou com frequência ao tomar decisões sobre onde comer.

Importância da leitura de avaliações do Tripadvisor

Muito/consideravelmente importante

Pouco/nada importante

Acomodações

Restaurantes

Experiências

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The 2019 Tripadvisor and TheFork Economic Impact Study

The 2019 Tripadvisor and TheFork Economic Impact StudyA study by Strategy&, a division of PwC, shows that Tripadvisor and TheFork, a Tripadvisor company, influenced nearly $8 billion in diner spend globally in the restaurant industry. What does that mean for your restaurant?

The Global Restaurant Industry Is $1.6 Trillion and Growing

The Restaurant Market in Covered Countries, Sales in $Bn in 2018

What We Learned

The study found that the global restaurant market reached $1.6 trillion USD in 2018, and its annual growth is expected to accelerate from 2.9% (2010-2018) to 4.7% (2018-2022).*

The study covered six countries — United States, United Kingdom, France, Italy, Spain, and the Netherlands.

Restaurant Market in Covered Countries, CAGR 2010-2018 and 2018-2022 in %

Breaking it down by country, the restaurant market is projected to grow across all countries covered, with Spain achieving the greatest projected growth. Spain is bouncing back with the help of increased tourism, a change in consumption, and innovative cuisine. Based on their analysis, PwC predicts that the Spanish restaurant market will bloom between 2018 and 2022.

“The size and acceleration of the global dining industry is very encouraging for restaurateurs in the U.S. and beyond. It’s also clear that Tripadvisor and TheFork have a substantial, positive economic impact on this industry in a number of ways, from driving incremental revenue for dining businesses to supporting local jobs.”{{takey:insights_...

Motive mais interação com estas ferramentas do Tripadvisor

Motive mais interação com estas ferramentas do TripadvisorNossos produtos trabalham juntos para que você aproveite o Tripadvisor ao máximo. Veja como.

Aumente a interação com sua página do Tripadvisor

É mais importante do que nunca que seu restaurante se destaque da multidão. Todos os dias, milhões de pessoas visitam o Tripadvisor em busca de um ótimo lugar para comer. Como fazer com que elas escolham seu restaurante? Depois de solicitar e otimizar seu perfil com nossas ferramentas gratuitas, aumente seu alcance com o Tripadvisor Premium e os Anúncios do Tripadvisor. Os dois recursos trabalham juntos para que você aproveite o Tripadvisor ao máximo.

O que é interação?

O Tripadvisor Premium e os Anúncios do Tripadvisor podem aumentar a sua interação (ou os acessos com interação) com seu perfil. Isso também pode ser chamado de tráfego qualificado, ou seja, pessoas que buscam um lugar para comer e têm interesse em visitar o seu restaurante. Esse tipo de acesso engloba quem clicou nos botões para ligar, para reservar, no mapa ou no link do site, bem como quem salvou ou compartilhou seu perfil no Tripadvisor.

Aumente os negócios com o Tripadvisor Premium

O Tripadvisor Premium oferece a proprietários de restaurantes a oportunidade de divulgar suas marcas no site. O produto inclui recursos avançados, como:

O Tripadvisor Premium oferece mais controle sobre seu perfil e motiva mais negócios.

Na verdade, uma pesquisa recente do Tripadvisor* mostrou que os restaurantes que usaram pelo menos um recurso Premium notaram 13% mais acessos com interação no perfil em comparação a antes da aquisição do produto. Isso significa que os assinantes Premium tiveram um aumento nos acessos de pessoas mais propensas a visitar o restaurante.

E o upgrade para o Tripadvisor Premium pode aumentar a parcela de acessos com interação no seu mercado em até 16%. Ou seja, os assinantes Premium atraem 16% mais pessoas com grande probabilidade de visitar o restaurante, em comparação com as páginas de concorrentes diretos que não usam recursos Premium.

Tripadvisor Premium + Anúncios do Tripadvisor = exposição máxima

Combine o Tripadvisor Premium com o poder dos Anúncios do Tripadvisor para maximizar a exposição da sua marca. Os Anúncios do Tripadvisor ajudam a chamar a atenção de pessoas que buscam restaurantes como o seu por meio de posicionamentos exclusivos no site do Tripadvisor. Combinar esse recurso com o Tripadvisor Premium tem um efeito cumulativo, aumentando em 55% a parcela de acessos com interação em dado mercado. Isso representa mais 55% de acessos de pessoas mais propensas a visitar o restaurante em relação às páginas de concorrentes diretos.

Em média, a pesquisa também descobriu que os clientes que usam os Anúncios do Tripadvisor e o Tripadvisor Premium notam:

  • Aumento de 35% nos cliques no botão de reserva
  • Aumento de até 36% nas ligações para o restaurante
  • Aumento de 42% nos cliques para o site

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Relatório de transparência das avaliações do Tripadvisor de 2019

Relatório de transparência das avaliações do Tripadvisor de 2019100%

das avaliações do Tripadvisor passam por verificações de moderação avançadas para identificar possíveis problemas ou fraudes.

66 milhões

de avaliações foram enviadas em 2018 no mundo todo

2,1%

das avaliações enviadas em 2018 foram identificadas como fraudulentas

Última atualização: 6 de setembro de 2019{{takey:...

Como as pessoas encontram o seu restaurante (infográfico)

Como as pessoas encontram o seu restaurante (infográfico)Direcione mais acessos qualificados ao seu estabelecimento: destaque seu perfil acima dos resultados das buscas feitas no Tripadvisor por viajantes que procuram um lugar para ficar na sua região.

A jornada completa do cliente

As pessoas vão ao seu restaurante por um motivo específico: comemorar uma ocasião especial, sair com os amigos, passar tempo com a família ou simplesmente para matar a fome. Mais de 51% dos clientes nos EUA comem fora pelo menos uma vez por semana, o que faz disso mais do que um hábito.

É aí que entra o Tripadvisor. Com 4,9 milhões de restaurantes no Tripadvisor, as pessoas sabem que vão encontrar o que procuram, pois depois da decisão de comer fora, a próxima pergunta é: onde?

Clique no infográfico abaixo para ver a jornada completa do cliente:

Depois de decidir que querem sair para comer, as pessoas contam com o Tripadvisor. Não deixe de chamar a atenção delas. Para isso, gerencie seu perfil: é simples e gratuito!

Última atualização: 26 de maio de 2019

Who Searches for Restaurants on Tripadvisor?

Who Searches for Restaurants on Tripadvisor? While Tripadvisor is known around the world as a brand built for travelers, new research suggests that locals love us too — particularly when it comes to finding a place to eat.

You already know that Tripadvisor is the world’s largest travel site, but we’re also one of the world’s largest restaurant sites,* which means you’ll find more than just travelers discovering your restaurant. When it comes to traffic to your Tripadvisor listing, it’s a mix of both travelers and locals.

Local vs. Traveler Searches on Tripadvisor

Our analysis showed the percentage of locals searching for restaurants on Tripadvisor to be in some cases up to almost 60%. Here’s the breakdown by market:

Percentage of Local Searches by Country, May to December 2018

Locals

Travelers

Seasonality impacted whether or not locals were searching for restaurants. When we compared searches from Summer (May to August) against searches from Fall (September to December), we found the percentage of locals searching for restaurants increased in the Fall. France, Italy, and Spain saw the largest increases in local restaurant searches, hovering around 20%, while the US and UK each saw about a 6% increase.

How Local Search Increased by Market

The Top Choice for Travelers and Locals Alike

It’s no surprise that up to 96% of our respondents in a recent survey told us they use Tripadvisor while looking to a place to eat while traveling. We also learned, though, that the majority of respondents across the U.S. and Europe also prefer to use Tripadvisor compared to other options while at home. For both travelers and locals, Tripadvisor remains the top choice to discover great places to eat.

While Traveling

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Por que cada fase da experiência de comer fora é social

Por que cada fase da experiência de comer fora é social As redes sociais estão sempre repletas de belas refeições e fachadas de restaurantes. Estamos investigando por que cada fase da experiência de comer fora é social, seja online ou offline.

Como descobrir novos restaurantes

Para decidir onde comer, as pessoas usam vários recursos, muitas vezes durante uma mesma pesquisa. Isso inclui amigos, sites como o Tripadvisor e redes sociais voltadas para a gastronomia. O que tudo isso tem em comum?

Como as pessoas têm um limite de tempo e dinheiro para gastar em determinada experiência, elas querem fazer valer a pena. Para isso, muitas vezes consultam várias fontes para fazer pesquisas e confirmar suas escolhas. Mais do que nunca, os clientes confiam nos sites de avaliações e nas redes sociais para ver recomendações de onde comer perto de casa ou durante viagens.

A maioria dos consumidores entrevistados disse que toma decisões com base em avaliações online. Em alguns mercados, até 72% das pessoas ressaltaram a influência das fotos do restaurante.Isso vale tanto para moradores da região quanto para viajantes: cerca de 78% dos entrevistados na Espanha, EUA, França, Itália e Reino Unido usaram o Tripadvisor para pesquisar restaurantes locais, e 85% deles usaram o Tripadvisor durante viagens.

Comer fora propicia a socialização

Um dos principais motivos pelos quais as pessoas saem para comer é socializar. Pense no que é importante para seus clientes. Se não souber, observe o comportamento deles ou pergunte diretamente!

Seu cliente típico precisa de um ambiente tranquilo e reservado, ou ele busca um lugar animado para interagir com amigos? Ao planejar sua experiência, pense em como o espaço pode conectar ou separar as pessoas. O ambiente, a tecnologia e o nível de ruído podem impactar como as pessoas desfrutam da companhia de outras durante as refeições.

“Quero visitar alguns lugares porque quero publicar um prato específico no Instagram.”...

How Diners Choose Where To Eat

How Diners Choose Where To Eat

How Diners Choose Where To Eat We’ve put together everything you’ve ever wanted to know about how diners choose where to go out to eat in this free downloadable eBook.With 51% of consumers dining out at least once a week, demand for restaurants is at an all-time high....

Influences on Diner Decision-Making

Influences on Diner Decision-Making More consumers than ever use and trust online review sites and social media for recommendations on where to eat – both at home and while traveling. Our latest survey examines the impact of today's most popular digital marketing channels and what factors influence diner decision making.

Overview

Today’s restaurant operators have a lot on their plates. Between dinner rush, managing employees, and calculating inventory, it's hard for owners to find time to market their business. And on top of that, the world of digital marketing is more complex than ever, making it increasingly difficult to pick where and how to invest scarce resources when attempting to efficiently reach the right customer.

In fact, in the 2017 Tripadvisor Restaurant Marketing Study, the majority of global respondents reported spending less than 10% of their time promoting their business.

But what online channels influence a customer to choose where to dine?

More consumers than ever use and trust online review sites and social media for recommendations on where to eat – both at home and while traveling. Recent surveys also show that restaurant operators overwhelmingly believe that managing their online reputation has become an essential part of running their business.

With this in mind, Tripadvisor’s latest survey examines the impact of today’s most popular digital marketing channels and what factors drive diners into a restaurant, inclusive of reviews, photos, and owner engagement with an increasingly mobile consumer.

The new CVENT survey, which analyzed the dining behaviors of more than 9,500 consumers across key markets in the US and Europe, revealed that Tripadvisor is overwhelmingly regarded as the most influential online dining resource compared to Google, Facebook and Yelp. See methodology below.

Tripadvisor: An Essential Dining Resource for Travelers and Locals

It’s no surprise that online reviews play a huge role in influencing consumer dining decisions. The vast majority of respondents reported basing a dining decision off of an online review, with up to 72% in some markets also noting they have been influenced by restaurant photos. Specifically, most respondents reported that Tripadvisor dining content has influenced them to try a new restaurant.

Online Reviews Influence Dining Decisions

Online Photos Influence Dining Decisions

Tripadvisor Inspires Diners to Try New Restaurants

The survey also found that diners, both locals and travelers, use Tripadvisor as a restaurant discovery site with the majority of respondents stating they have opted to dine at a restaurant as a result of a Tripadvisor ranking, review, rating or award.

Dining Decisions Based on Tripadvisor

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New Study: Influencing Diner Engagement on Tripadvisor

New Study: Influencing Diner Engagement on Tripadvisor

Download our 2017 Diner Engagement Study to learn how to improve your Tripadvisor listing, take advantage of exclusive restaurant marketing tools, and get more reservations from one of the world’s largest restaurant sites.1

With over 150 million average monthly restaurant browsers, Tripadvisor is one of the world’s largest restaurant sites.1 In a recent study, we analyzed the behavior of these customers on our restaurant pages, along with the best practices used by our most successful restaurant partners. Based on this analysis, we've uncovered the key factors that are most likely to turn browsers into bookers.

Download our 2017 Tripadvisor Diner Engagement Study via the “Full Report” link to the right to see the findings. In the report you’ll find:

  • Customer behavior insights: See the things Tripadvisor consumers look for on every restaurant’s page before making their dining decisions
  • Restaurant marketing best practices: More details on exclusive restaurant marketing tools and best practices that can improve your Tripadvisor listing and bring in more reservations
  • Keys to engaging guests: Learn how to create a self-fulfilling, virtuous circle of customer engagement on Tripadvisor that can help you bring in more and more business

  • 1. Source: comScore Media Metrics for Tripadvisor Site, worldwide, May 2016 and Tripadvisor log files Q2 2016
Última atualização: 31 de maio de 2017

New Research: 2017 Tripadvisor Restaurant Marketing Study

New Research: 2017 Tripadvisor Restaurant Marketing Study The 2017 Tripadvisor Restaurant Marketing Study reveals the latest trends in restaurant marketing today

With over 4 million restaurants listed, Tripadvisor is one of the world’s largest restaurant sites.1 To learn more about the evolving marketing trends that are impacting restaurants today, we’ve surveyed our partners for their thoughts. The result is the largest Tripadvisor Restaurant Marketing Study to date -- spanning five markets including the United States, United Kingdom, Spain, France and Italy.2 Read on for the latest restaurant marketing trends.

Time Invested in Restaurant Marketing

Time Spent: In the United States, nearly half of respondents spend less than 10% of their time on marketing activities. This is consistent with the majority of global respondents who also report spending 10% or less of their time on marketing activities (56%).

Employees and Consultants: Only 17% of United States survey respondents have hired a dedicated marketing employee and just 1% report using an outside marketing consultant. Globally, 9% of respondents have hired a dedicated marketing resource and 3% have hired a marketing consultant.

Time Spent on Marketing Activities by Country

Monetary Investments in Restaurant Marketing

Marketing Channels: The top 3 channels where US restaurateurs invest their marketing dollars are Social Media (82%), Print Advertising (68%) and Online Listing Services (56%).

Reputation or Social Monitoring Services: In the US, and across the globe, 13% of respondents report paying for a professional reputation or social media monitoring service.

Percentage of Owners Investing in Top 3 Marketing Channels

Effectiveness of Marketing Activities

Overall effectiveness: The vast majority of US respondents (85%) believe they should be doing more to promote their businesses. This compares to 71% of global respondents.

Effectiveness of channels: Worldwide, restaurateurs report that their most effective marketing channels for driving more business are Social Media (1), Online Listing Services (2) and Search Engine Marketing (3). Online voucher/coupon services were reported to be least effective by worldwide respondents. It’s interesting to note that Print Advertising is not among the top three most effective channels, despite its place among the top three most popular channels in which restaurants invest their marketing spend.

Restaurateurs Who Feel They Could Do More Promotion

 

Online Reputation Monitoring

Reputation Monitoring: In the United States, 94% of restaurateurs report that they are monitoring the reputations of their businesses. This is very consistent globally, with 93% of respondents indicating they’re monitoring their reputations regularly.

Frequency: The majority of worldwide restaurateurs report that they monitor their online reputation several times each week.


  • 1. Source: Tripadvisor log files, Q2 2016
  • 2. Methodology: The Tripadvisor Restaurant Marketing Study is based upon an online survey conducted in April 2017. A total of 2,157 surveys were completed in the United States, United Kingdom, Spain, France and Italy. The sample is made up of restaurateurs who have claimed their listings on Tripadvisor.
Última atualização: 27 de junho de 2017

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